Jeju

25 juni 2017

Vandaag mogen we weer vliegen! Op naar Jeju. Dit eiland staat op nummer een van de huwelijksreis bestemming van Zuid Korea. Goed aangekomen en weer op naar de avisdesk om de auto op te halen. Deze keer geen gezellig praatje, maar een hoop gezucht van een zeer chagrijnige dame. De auto meegekregen met navigatie. Jaja in het Koreaans gelukkig! Lang leve de app van Ilona en de meeste verkeersborden zijn ook weer in het Engels. Het hotel ligt heel mooi met zeezicht, vlakbij Ilchulbong. Dit is een 182 meter hoge berg waarvandaan je de zonsopgang heel mooi kan zien. Dit staat morgen op het programma, dus de wekker staat om 3:30!! Om 4:30 begint onze ochtendwandeling. Gelukkig zijn er weer keurige trappen gebouwd. Om 5:00 staan we klaar voor de show. Mocht je denken dat je de enige gek bent die dit doet..heb je het mis! Er zijn zelfs hele tribunes gebouwd om met z'n allen te kunnen kijken. Het is dan ook een hele mooie speciale ervaring om de zon uit de zee te zien komen. Het schijnt dat dit ook een heilige plek is en het geluk brengt, weer mooi meegenomen. Na even uitgerust te hebben in hotel op naar Manjanggul, een lavagrot, ook bijzonder om door heen te lopen. Daarna verder gereden naar Birajim forest. Een bijzonder stukje bos met bomen waarvan de vruchten een geneeskrachtige werking hebben. Er is een rondje door het bos uitgezet waar je niet van mag afwijken, dat maakt het ook wel weer bijzonder. Het eiland staat ook bekend om de female divers. De vrouwen zorgden vroeger voor het eten door schelpen diep uit de zee op de te duiken. Er komen geen nieuwe duikers bij, dus de vraag is hoelang ze nog blijven bestaan. Wij hebben ze gezien. Speciaal voor de toeristen hebben ze nog een showtje opgevoerd. De vrouwen zouden zo 70 plus geweest kunnen zijn, erg knap. 's Avonds weer typisch koreaans gegeten, ze houden van scherpe sausjes!!
Dag twee op Jeju geen wekker. Vandaag staan er watervallen op het programma. Deze zijn bijzonder omdat ze van heel hoog in de zee storten, een mooi gezicht. Vanuit de stad was er een loopbrug aangelegd naar een ander eilandje met mooie natuur. Ook hier weer mooi aangelegde paadjes..jaaa de Koreanen houden van georganiseerde natuur, het voordeel is dat alles hierdoor wel netjes blijft. 's Avonds bij een restaurant uit eten geweest waar je een soort van kon fonduen. Een grote pan bouillon op tafel waar je vervolgens groenten en spekjes in kon doen. De groenten moest eerst geknipt worden. Gelukkig werd het ons eerst voorgedaan. Toen mochten we zelf aan het groente knippen. Wij lol en de obers hadden weer veel lol om ons geklungel.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama Mar:
    25 juni 2017
    Wat romantisch, en wat hebben jullie je reis goed voorbereid. Zie ook het 'dagje vrij' :-) . Nog een paar daagjes voor de boeg, maar volgens mij kan de toch al lang niet meer stuk.

Smakelijk & trusten!
  2. Olga Passchier:
    25 juni 2017
    's Lands wijs, 's lands eer. Het leuke van reizen is om kennis te maken met andere mensen in een andere omgeving.
  3. Yvonne:
    25 juni 2017
    Wat is het toch leuk jullie belevenissen te lezen!!!
  4. Johan en Dineke van Brussel:
    25 juni 2017
    Wat een SUPER trip is dit, bedankt maar weer voor de mooie verhalen en foto's!
    Jullie zullen wel een goede conditie hebben na al dat klimmen en dalen!
  5. A. Boerhout -Struik:
    26 juni 2017
    Weer een mooi verslag van jullie. Ik begrijp dat Jeju een prachtig eiland is!!
    Toevallig pas geleden een documentaire gezien over de vrouwen die schelpen diep uit zee opduiken. Zo bijzonder.