Abel Tasman NP en Kaikoura

15 februari 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Om weer naar de bewoonde wereld te gaan, gingen we met het bootje van Greg varen naar Shipcove. Daar weer met een grotere boot naar Picton. Het uitzicht vanaf de boot is echt fantastisch. Wat een natuur! Met de bus vervolgens naar Motueka gereden. Vanuit daar de volgende dag naar het Abel Tasman NP gereden. Ik ben samen met Martin, Jurgen en Milou gaan zeekayakken. Met een speedbootje naar de kayaks gebracht, ondertussen wel een stop gemaakt bij de split apple, een rots. We hebben eerst uitleg gekregen over de uitrusting en hoe je moest peddelen. De kayak had een roer, maar die van Jurgen en mij deed het niet, nou ja we gingen alleen maar naar links ...dus roer omhoog gedaan en zelf gestuurd met de peddels. Toen gingen we als een trein! Ook hier echt genoten van het uitzicht. We hebben echt super mooi weer gehad. Tijdens de lunch nog even het water in gedoken, beetje koud maar wel lekker verfrissend. Na het kayakken nog een stuk gewandeld, echt bounty stranden hebben ze daar. 's Avonds lekker bbq gehad. En naar de sterrenhemel gekeken, de melkweg was weer goed te zien.
De volgende dag weer in de bus richting Kaikoura, walvissen kijken!!! Het weer was gelukkig goed, dus de tocht ging door. We hebben 1 walvis 2x gezien, de 1e keer hebben we natuurlijk gewacht tot hij weer onder ging. De 2e keer hadden we geen tijd meer. Maar was een beest zeg. Wauw. Onderweg naar de kust ook nog dolfijnen gezien, echt heel veel, ze sprongen en draaiden en gingen onder de boot door. Echt geweldig om te zien.
Na de tocht hebben Rieneke, Jurgen en ik nog een mooie wandeling gemaakt langs de kust, we zijn geëindigd bij het restaurant waar we met heel veel mensen gingen eten.
Ik heb weer fantastische dagen gehad en we hebben echt geluk met het weer.......even afkloppen!!

1. Conny:
    15 februari 2016