Milford Sound

23 februari 2016

Voordat we naar Milford Sound gingen, reden we eerst na Te Anau. Onderweg het goudzoekersplaatsje Arrowtown bezocht. Daar de kleine huisjes gezien waarin ze leefden.
Daarna hebben we een deel van de Kepler track gelopen, erg mooi weer, veel groen. 's Avonds met een aantal gegeten bij de chinees, waar ook busladingen chinezen stopten!!! Maar het erg lekker. In het motel kon je ook tafeltennissen en de reisleidster heeft meteen een Aziatisch-Nederlandse wedstrijd geregeld, ik tegen een Aziatische vrouw. 1 setje gespeeld en gewonnen! Was wel grappig. Daarna nog darts en biljart gedaan.
De volgende ochtend richting Milford Sound, het was helaas regenachtig dus het uitzicht was niet zo mooi. Maar omdat het regenachtig was wel heeeel veeel watervallen gezien, dat is dan de andere kant....we zijn op de boot gegaan voor een cruise. Erg mooi en ik heb samen met Coby, Ran en Claudine bijna onder een waterval gestaan, regenjas aan, schoenen en sokken uit, erg dichtbij gekomen met de boot. Wel beetje koud . We zijn bij het onderwatercentrum gestopt en daar de diepte ingegaan, beetje groen water. Een zeester zat op de ruit en je zag vele vissen.
Onderweg naar het hotel wel bij een meer gestopt waar geen wind was....mirror lake! Gaaf!
De dag erna ging de rit naar Catlins. Vele stops gemaakt, onder andere bij een versteend bos, die tevoorschijn komt uit het water, de bomen liggen in het water. Ook nog dolfijnen gespot en een hele mooi waterval! Op zoek gegaan naar pelsrobben en er lag er eentje op het strand. De laatste stop was bij Nugget Point, een lighthouse, daar hebben we weer pelsrobben gezien maar ook de gele oog pinguïn! De bus deed het even niet meer, maar gelukkig kwam de eigenaar van het motel helpen. Een laat etentje met z'n allen werd het wel en zowaar bleven er mensen gezellig zitten na het eten!! ☺

1. Pa:
    23 februari 2016
    Mooie foto's weer ilona grtjes pa
  2. Dorine:
    26 februari 2016
    Hi Ilona, erg leuk om je verhalen te lezen! Lekker nagenieten van een fantastische vakantie. Snel een keer afspreken om de foto's te bekijken en uit te wisselen!
    Groetjes, Dorine