Fox Glacier en Queenstown

17 februari 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag heb ik met de helikopter een scenic flight gemaakt over de gletsjers van frans jozef en fox glacier. Om 7:45 uur moesten we ons melden. Even afwachten of het door kon gaan vanwege het weer. We konden helaas niet naar mt Cook. Die lag in de wolken. Ik mocht voorin zitten en we zijn eerst naar frans jozef gletser gevlogen. Daar ook uitgestapt. Erg gaaf. De vlakte was erg groot en mooi uitzicht! Daarna door naar fox glacier, even om de wolken heengevlogen maar ook dat was erg mooi.
Terug bij het motel nog even het sprookjesbos ingegaan. Geen sprookjes te zien hoor maar wel erg mooi daar. 's Avonds kan je daar gloeiwormen zien. Echt heel veel!
In de middag zijn we nog gaan wandelen bij Lake Mirror, maar helaas was het niet windstil dus geen spiegelbeeld van de bergen op het water. Wel erg mooie wandeling.

De volgende dag naar Queenstown gereden, onderweg gestopt voor een tussendoortje en om lunch te kopen. Die lunch hebben we bij een meer gedaan, erg mooi maar heel veel wind.....uitgewaaid waren we wel. Bij miss Jones, een bekende fruit en rozentuin houder, een lekker ijsje gegeten met echt fruit erin.
In Queenstown ben ik met een paar naar het kiwicenter gegaan. Daar 2 kiwi's (de nationale vogel) gezien. Ze leven 's nachts dus in het donker met beetje licht ze kunnen bekijken. Je mocht geen foto's maken helaas. Terug in het motel even lekker gezeten. 's Avonds met Jurgen de stad ingegaan. We hebben best een saaie groep in de avond. Niemand anders wilde mee....maar Jurgen en ik hebben ons prima vermaakt.
De volgende morgen weer vroeg de bus in voor Dart River excursie....erg gaaf! Eerst met de bus naar Glenorchi gereden om daar in een jetboat te stappen met 14 man. Die gaat erg hard en we hebben ook een aantal spins gedaan....zo leuk. Daarna nog een half uurtje gewandeld in het bos. Terug in het hotel even relaxen, met de shuttle vervolgens naar de stad gegaan om wat te eten. Ik was met 3 mannen weg . Daar nog even op een terrasje gezeten. Vandaag hebben we het 's ochtends droog gehouden maar in de loop van de middag ging het regenen....maar temperatuur is prima en we hebben geluk gehad met de excursie.

1. Pa:
    20 februari 2016
    je vliegt vaart en wandelt heel wat af lees ik grtjes pa