Het laatste verhaal

26 februari 2016

21-2 ben ik best vroeg opgestaan om de zonsopgang te zien maar helaas was het erg bewolkt. De reis ging verder naar Dunedin waar schotse doedelzakspelers zich verzameld hadden. Best mooi allemaal en wat een verscheidenheid aan uniformen. Het treinstation was ook erg mooi. Een oud gebouw. Na Dunedin zijn we naar een albatrossencentrum gegaan. Er vlogen een paar rond en het uitzicht was weer fantastisch, elke keer waan je je in een paradijs. Weer pelsrobben gezien die leuk aan het spelen waren. Ook hebben we weer een lighthouse gezien. Als laatste stop nog naar Boulders gegaan, ronde stenen die tevoorschijn komen als het water weggaat. Erg apart. In Oamaru hebben we het victoriaanse deel verkend en 's avonds zijn we naar een plek gegaan waar je de kleinste pinguins ter wereld (little blue) aan land zag komen. Zo schattig!!! Je mocht helaas geen foto's maken.

22-2 op weg naar Christchurch....onderweg nog een groepsfoto gemaakt...met koeien in de wei als achtergrond..hoe nieuw-zeelands is dat ..in Christchurch een rondleiding gehad van de buschauffeuse en in het centrum afgezet. Het is wel indrukwekkend wat de aardbeving in 2011 heeft aangericht. We waren er precies 5 jaar later, bloemetjes overal. Bij de 185 lege stoelen gestopt....dat is voor de 185 doden die toen zijn gevallen. Onlangs was er nog een aardbeving maar deze heeft gelukkig geen grote gevolgen voor de stad gehad, geen doden, alleen stuk kust afgebroken. 's Avonds laatste groepsdiner gehad en de volgende ochtend heb ik de groep uitgezwaaid.
Dan sta je daar helemaal alleen....was wel even wennen.
De volgende dag naar Adrenalin high adventure gegaan, lekker sportief in de bomen hangen, klauteren en glijden. Erg leuk. Level 3,4 en 5 waren prima te doen. Vooral 5 want dat was veel ziplinen. Hangen en gaan!!! Level 6 ben ik aan begonnen, ben in de spiderweb beland, vrije val eventjes en dan hang je en ga je!! Erg eng ☺. Daarna werd het erg moeilijken mijn spieren werden moe. Dus werd ik gered door leuke mannen....ook niet onaardig!!!
De laatste dag ben ik met de bus naar het plaatsje Akaroa gegaan, een erg leuk en mooie kustplaatsje. Relaxed gewandeld en in het museum een filmpje gezien over het ontstaan van Akaroa. Op de terugweg bij een kaasmakerij gestopt en hier maken ze kaas op hollandse manier met friese koeien. De kaas heet dan ook Edam, Gouda of Maaskant.

Nieuw-Zeeland is erg mooi en zeker een aanrader!!! Ik hoop ooit nog terug te komen want er is nog zoveel meer te zien en te doen dan wat ik gedaan heb!!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Robert:
    26 februari 2016
    Goed reisverslag en mooie foto's. Ben benieuwd naar de rest van de foto's!
  2. Sylvia weening:
    27 februari 2016
    Je hebt een hele belevening gehad daar en je verhalen en foto's zijn schitterend ben wel weer blij als je veilig thuis bent gr mama.
  3. Tamara:
    29 februari 2016
    Wauw Iloon, wat heb je onwijs gave en mooie reis gemaakt. Heel leuk om al je verhalen te lezen en soms had ik even het gevoel dat ik weer terug was. Leuk die herkenbare plekken :-)
    Ben benieuwd naar je foto's!
  4. Ran:
    29 februari 2016
    Gave foto's Ilona en een leuke reisverhaal :)