Wellington en Marlborough Sounds

13 februari 2016 - Marlborough Sounds Water Aerodrome, Nieuw-Zeeland

Zo het verhaal gaat verder.....er is weer wifi!
Eerst nog naar Wellington geweest op het noordereiland. Met een beetje spierpijn van de tongariro crossing in de bus gegaan, na een uurtje of 2 eruit voor een break, probeer dan maar op te staan, zo beetje stijf geworden. Maar het gaat. Met hollandse drop bij de dutch windmill komt het goed. In Wellington naar een uitkijkpost gegaan, we hebben prachtig weer deze reis, even afkloppen. Daarna de stad ingegegaan en langs de waterkant gelopen. De volgende dag naar de cable car gegaan, die bracht ons omhoog en daar de botanische tuinen ingegaan. Nog naar het museum gegaan, te papa is het grootste met 4 verdiepingen. Wel een beetje onoverzichtelijk. 's Avonds met een paar gegeten ergens.
De volgende ochtend weer vroeg op pad om het vliegtuigje te nemen naar zuidereiland. Met 2 Cessna's overgevlogen en daar aan de tocht naar de lodge in Marlborough Sounds begonnen. Het was niet zomaar een tocht, veel klimmen en klauteren, glibberen en glijden.....wauw niet voor iedereen weggelegd. Al met al duurde het zo'n 6 uur. Dit was de extended queen charlotte track. Eenmaal bij de lodge even relaxen. Hier was er geen wifi, tv etc. Heerlijk rustig!
Het ontbijt was prima en met een paar naar de lighthouse gegaan, dit pad was ook best pittig soms maar goede paadjes. Met de jeep zijn we terug gebracht en 's middags zijn Rieneke, Ran, Jurgen en ik gaan zeevissen. Best gaaf om te doen. We hebben 8 vissen gevangen. Ran had ook nog een haai gevangen, maar die ging weer terug. 's Avonds kwam de vis op tafel samen met de groentelasagne. We hebben ook nog gezongen voor 2 jarigen deze week.
Al met al mooie dagen gehad.

1. Pa:
    13 februari 2016
    Hoi ilona was een hele tour lees ik wandelen vliegen en zeevissen ook weer mooie foto's grtjes pa
  2. Robert:
    13 februari 2016
    Wat een prachtig land. En je zit niet stil!
  3. Gwenda:
    13 februari 2016
    Leuk verhaal weer! Dat zeevissen klinkt wel gaaf! Misschien een hobby die je voort kunt zetten op de Loosdrechtse plassen..?! ;)