On the road Sokcho-Andong-Daegu

17 juni 2017

Donderdag 15 juni ging onze roadtrip verder, Andong was nu de bestemming. Maar eerst op de foto met z'n 3-en voor op de muur in het guesthouse...zijn we daar ook bekend! :-) De 1e stop was Naksan-sa, een tempelcomplex wat aan zee ligt. Dit was erg mooi, zeker met het uitzicht over zee. Onze benen worden flink op de proef gesteld, het zijn beste heuvels waar we op en af lopen!
Via de kust reden we zuidwaarts op zoek naar een cruiseschip op een rots....de route was toch niet helemaal langs de kust helaas, maar het laatste gedeelte gelukkig wel. Het was wel grappig om het schip te zien liggen daar boven op de rots. Het rijden gaat wat langzamer dan gepland, hard rijden mag hier niet. We worden steeds gewaarschuwd door de gps, vele 'danger zones'...als er ook nog een weg verdwenen is dan duurt het allemaal nog wat langer. Gelukkig hebben we nog een navigatie app op onze telefoon, daarop konden we goed zien waar we heen moesten.
Zo vonden we gelukkig het Haesindang, ook wel penispark genoemd..je raadt nooit wat we daar te zien kregen ;-) We kwamen om kwart over 5 aan bij het park. Het park ging om 6 uur dicht. Het was niet zo groot dus tijd genoeg...de man die de kaartjes verkocht heeft wel 3 keer gezegd om 6 uur weer eruit zijn hè!!!!!
Het park was gemaakt omdat er een jonge vrouw als maagd gestorven was. In vele soorten en maten waren de penissen te bewonderen...niet alleen de vrouwen waren geïnteresseerd maar ook de mannen keken vol bewondering naar de beelden.
Na de lange autorit kwamen we tegen 9 uur in de avond aan bij het hostel, hadden we al gezegd dat het rond 8 uur donker is!?!? Het hostel lag op een niet zo'n prettige locatie dus we waren blij dat we de volgende ochtend weer snel weg mochten. De eigenaren waren wel erg aardig, de man ging onze koffers naar boven tillen en legde uit hoe alles werkte. De vrouw schudde ons wel 2x de hand..ze vond het zo leuk dat wij er waren.

Na een nacht op een keihard matras reden we richting Daegu, ons volgende overnachtingsplaats.
Onderweg stopten we eerst bij Hahoe folk village, een authentiek dorpje. We konden zien hoe de huizen er vroeger uitzagen. Nu leven er ook nog mensen in die huizen. Helaas kon je niet binnenin de huizen kijken. Sanne en Wanda hebben ook nog een wenslintje bij een hele grote oude heilige boom (samsindang) opgehangen.
Hierna ging de reis verder naar Palgongsan provincial park. Hier komen de mensen uit Daegu een uitstapje maken. We zijn denk ik bij de verkeerde ingang terecht gekomen want we konden alleen een kort, steil paadje nemen....niks nieuws voor ons ;-)

Daegu...wat een stad is dat...mega groot en ook ietsjes drukker ....maar we hebben ons Happy House kunnen vinden met een mooie parkeergarage eronder. Erg fijn.

1. A. Boerhout -Struik:
    18 juni 2017
    Deze trip vind ik super! Erg goed zoals jullie ook alle bestemmingen weten te vinden.
    Haesindang vind ik hilarisch maar ook wel weer heel bijzonder.
    De foto's heb ik van genoten. Prachtig Tempelcomplex Naksan-sa. Ook het Hahoe folk village. Helemaal te gek!!
    Wederom een mooie voortzetting van jullie reis!!
  2. Peter Huisman:
    18 juni 2017
    prachtige foto's dames
    Zo te zien hebben jullie het naar je zin
  3. Mama Mar:
    19 juni 2017
    Fijn om het allemaal mee te lezen. Op naar de volgende dag met weer de nodige avonturen!