Seoraksan NP

16 juni 2017 - Sokcho, Zuid-Korea

's Avonds heerlijk uit eten geweest. Bij de noedels kregen we dit keer een extra tool, een schaar!! Na een half uur worstelen kwam de eigenaar aan met een vork De volgende dag 13-6 fris en fruitig (zo ongeveer)op weg naar Seoraksan National Park. "Z k most prominent geographical region and a true mountain wonderland". Weg er naar toe was nog even spannend want de gps was kapot, maar heey 3 vrouwen, dus zijn er gewoon netjes aangekomen. We werden bij begin van onze wandeling verwelkomt door een reusachtige Buddha. Via een mooi pad op weg naar The Rocking Rock en Gyeojoam. De omgeving was heel bijzonder, maar wij blijkbaar ook! We werden vol verwondering aangeken en begroet. Nieuwsgierig naar waar we vandaan kwamen. De eerste keer snapten we het niet, maar ze willen graag met ons op de foto. Ze vragen het zo eervol dat je niet kan weigeren, ook een knuffel van een schattig oud mannetje kunnen we afvinken, vooral Sanne met haar blonde haar is erg in trek als model. We vallen wel een beetje uit de toon met onze kleding..geen fluoriserende pakjes met lange mouwen, schattige bloemen patronen en hoedjes. Maar wel een selfie stick, jaja. Na de tempels te hebben bewonderd, van heilig water te hebben gedonken, eh aangeraakt en te hebben gelunched tussen de eekhoorntjes op weg naar boven voor een mooi uitzicht punt. Dit was een hele klim. Gelukkig werden we goed aangemoedigd door tegenliggers. Na een panorama tussenstop de klim vervolgd. Mocht je je afvragen of ze ook tropische buien hebben...ja hoor..die begint nu, maar wij laten ons niet kennen...toen begon het ook te onweren.. we stonden in dubio toen een westers persoon ons zei dat het nog tien minuten was. Twee sec later zei een koreaan "nog 5 minutes" de westerse verzekerde ons toen toch echt wel 10 minuten. Maar goed het begon steeds harder te onweren en onweer terwijl je precies boven op een berg staat vonden we alledrie geen goed idee, dus zijn toch maar gedraaid. Op de terugweg kwamen we de westerse man weer tegen. Hier hebben we (samen met zijn vrouw en schoonouders) de rest van terugweg mee gepraat, erg leuk. Hij bleek een fransman te zijn en getrouwd met koreaanse. Er werd ons onder andere verzekerd dat er geen oorlog komt, omdat famillies gescheiden in noord en zuid leven. ze zijn daar zelf heel relaxed over.
Als verzopen katjes weer bij auto aangekomen. Zelf curry gemaakt, vonden ze daar ook weer erg bijzonder! Het is nog een hele uitdaging om lactose vrij eten te vinden voor Sanne. Ze is nu aan het pannenkoek/fruit/koekjes dieet.
Dag twee in Seoraksan park weer een flinke wandeling gemaakt naar de Biryong, de flying waterfalls. Onze beenspieren worden flink op de proef gesteld. Gelukkig kunnen Koreanen goed trappen en bruggen (met trekdrop op de grond) de berg op bouwen. Met vandaag vol op de zon op onze kop de top bereikt. De waterval deed zijn naam eer aan, want was er niet, weggevlogen..? Uitzicht wel super mooi. Beneden aangekomen met kabelbaan met westlife als achtergrond muziek weer omhoog voor het tweede supermooie uitzicht. In park bibinbap gegeten, terwijl we naar de auto riepen, werden onze namen geroepen. Bleken onze koreaanse vrienden te zijn. Hoe toevallig is dat!!

Volgende keer het verhaal van de reis naar Andong!

1. Jeanet:
    16 juni 2017
    Super leuk om te lezen en wat een mooie foto's.
    Lekker genieten van alles wat jullie zien en tegenkomen .
  2. Johan en Dineke van Brussel:
    16 juni 2017
    Wat een top foto's, indrukwekkend en mooi, met het verhaal erbij lijkt het net of we zelf mee op reis zijn!
  3. Saskia Passchier, nichtje van Wanda:
    17 juni 2017
    Wat leuk om over jullie avonturen te lezen. Schitterende plekken! Ben benieuwd wat Andong oplevert.. groetjes
  4. A. Boerhout -Struik:
    17 juni 2017
    Geweldig verslag en prachtige foto's!!
    En wat is het leuk om onderweg hele mooie ontmoetingen te hebben met de mensen die er wonen! Nu al onvergetelijke momenten voor jullie. En dan hebben jullie nog heel wat voor de boeg!!!
    Mooie reis verder.
    xxv
  5. Olga Passchier:
    20 juni 2017
    Interessant landschap. Veel bergen, prachtige uitzichten. Heerlijk om rond te wandelen. Wel verstandig om niet naar de top te klimmen bij dreigend onweer.