Cape reinga tour / hole in the rock cruise

3 februari 2016 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Best vroeg ging de wekker, om 7:15 uur opgehaald voor de dagtour naar cape reinga. We moesten nog even wat andere mensen ophalen en daarna door naar het noorden. Bij de 1e stop lekker uitgewaaid op het strand om vervolgens verderop met de 4wd bus de 90 mile beach op te gaan.....wat een immens strand zeg en bijna niemand te bekennen. Ook daar zijn we gestopt. De volgende stop was sandboarden! Ik was er helemaal klaar voor....eerst de uitleg en dan naar boven klimmen met de board. Om de beurt naar beneden glijden....zo gaaf!!! Eerst van een wat lagere gegaan 2x om vervolgens naar een wat hogere te klimmen en daar vanaf te glijden...dat was echt super! Helaas konden we niet zo vaak, ik had er wel de hele middag kunnen blijven! (Foto's volgen nog, zijn door iemand anders gemaakt)
Dit was een sportief hoogtepunt! Ik heb zelfs qua verte de buschauffeur verslagen
De volgende stop was het noordelijke punt van nieuw-zeeland, cape reinga. Hier komen de tasmaanse zee en de pacific oceaan samen...dit was echt goed te zien, verschillende kleuren. Het uitzicht was ook erg mooi!
In de middag hebben we fish en chips gegeten (iets meer chips dan fish voor mij ☺). En nog een lekker ijsje gehaald. Ik ben er achter gekomen dat de bolletjes hier het dubbele zijn dan in nederland, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind!! We zijn ook nog gestopt bij kauribomen, die blijven erg groot en indrukwekkend.
's Avonds hebben we een BBQ menu gehad bij een restaurant...lekker!

De volgende dag ging de boot om 9 uur dus dat was ietsje langer blijven liggen dan gisteren. We hebben langs de verscheidene baaien gevaren en best hard ook. Helaas geen dolfijnen gezien maar wel the hole in the rock. We zijn er doorheen gevaren! Dat was al 2-3 weken niet gebeurd vanwege ruig water. Daarna zijn we aan land gegaan voor een wandeling naar de top. Ook hier was het uitzicht schitterend. Na de cruise nog in het plaatsje Russel rondgelopen. Met de ferry weer terug in Pahia waar ik een duik in het zwembad heb genomen en in het bubbelbad zonder bubbels heb gezeten. Met Dorine, Ran en Milou een pizza gegeten als afsluiter