Rotorua

6 februari 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Woensdag ging de reis richting Rotorua, waar het zooooo lekker ruikt ! We zijn onderweg gestopt bij Hundertwasser toilets, de bekende mozaïek toiletten. Erg fraai! Na de lunch gingen er een aantal naar de movieset Hobbitton. Ik ben met de rest een mooie, jungleachtige wandeling gaan maken bij Spring water. De rivier is echt helder, je kan er zo uit drinken. Aangekomen in Rotorua ruik je de zwavellucht, de hete bronnen zijn er erg veel. Wel apart om te zien.
De volgende dag ben ik samen met Dorine in een watervliegtuig gestapt. We zijn over een groot gebied gevlogen en over het water naar White Island, een actieve vulkaan, gevlogen. Die is echt zo mooi vanuit de lucht! Er zijn een aantal met helikopter er heen gegaan en geland maar die hebben we niet kunnen zien. Helaas geen dolfijnen of walvissen gezien vanuit de lucht. Ze waren er wel maar wij hebben ze gemist.
Na het vliegen op de rest gewacht die met helikopter ging en samen met Ran, Milou en Dorine een mooie wandeling in het park gemaakt waar heel veel hete bronnen zijn. Overal hekken er omheen want het is heel heet.
Om 18:00 uur werden we verwacht voor het hotel om een Maorishow bij te wonen. Met de bus erheen en eerst een welkomswoord gehad, daarna een rondleiding gehad en gezien hoe ze ons eten bereiden. De kano met de mannen kwam voorbij gevaren met veel geluid. Erg indrukwekkend. Daarna een show gezien waaronder ze de haka deden. Dat was erg gaaf! Het eten was ook erg lekker. Daarna nog een avondwandeling gehad met zaklampen om uiteindelijk ook gloeiwormen te zien. Erg mooi!
Ik ben volop aan het genieten zoals jullie kunnen lezen en ik mag nog even door
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Robert:
    6 februari 2016
    Wat zit je in een prachtige omgeving. De verhalen zijn erg leuk om te lezen!
    Veel plezier nog!
  2. Reinout:
    6 februari 2016
    Leuk hoor, lekker genieten daar :)
    Groeten uit een nog altijd herfstachtig Nederland.
  3. Denada:
    23 februari 2016