Te land, te water en in de lucht!

29 januari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Woensdag ben ik met de ferry naar Rangitoto gegaan, een vulkaaneiland (1 van de vele hier). Vanaf de ferry een mooi uitzicht op Auckland. Daar aangekomen gaat iedereen meteen rechtdoor richting de top....ikke niet ( eigenwijs ;-) ) ik ga een linksaf een klein kronkelig weggetje in door het bos. Hier is al goed te zien dar het een vulkaan is. Zwarte lava overal, maar ook heel veel groen....het is tenslotte zo'n 600 jaar geleden dat hij voor het laatst is uitgebarsten. Ik loop verder en niemand te bekennen! en krijg ook hier prachtig uitzicht op het water en Auckland. De skytower is goed te herkennen. Inmiddels is het weertje prima, beetje zon en wolken met temperatuur van 28 graden. Via de grote weg die al aardig omhoog gaat bij een strandje uit. Daar even lekker uitgerust om vervolgens echt te gaan stijgen....mijn benen zijn weer getraind (kuiten :-) ).
Om bij de top te komen, ga ik via een trap omhoog, gewoon lopend want er zijn ook mensen die het rennend doen (echt serieus). Boven op de top is het mooi, de krater is helemaal begroeid, dat had ik niet verwacht. Ik heb nog lava grotten bezocht en via een route die volgens mij bijna niemand neemt terug naar beneden gegaan. Erg dicht begroeid soms :-). Het was een mooie trip en kan het iedereen aanraden.

Donderdag ben ik naar een andere eiland gegaan. Waiheke.....hier heb ik een tour over het eiland gekregen met de bus. De wijngaarden en olijfgaarden zijn hier volop. We zijn 2x gestopt om rond te kijken. Na de tour ben ik een duik gaan nemen, lekker verfrissend want het is erg warm. Ik ben zo'n anderhalf uur gaan relaxen voordat ik weer terug ging.

Vandaag ben ik van hotel gewisseld. Het was een klein stukje lopen, gelukkig naar beneden. Het lijkt hier net San Francisco want ook soms heel steil. Nadat ik mijn bagage heb achtergelaten, ben ik nog een rondje gaan lopen voordat ik de Skywalk ging doen. We waren met 5 en kregen een een leuk pakje aan, daarna met de lift naar boven en we werden vastgemaakt met touw aan de railing boven ons. En toen mochten we achter elkaar naar buiten en dan sta je dus 192 meter boven de grond op wat ijzerwerk! Maar wat een uitzicht! Echt heel gaaf. Op een gegeven moment mochten we gaan hangen....voeten bij de rand en daar hang je dan....1e keer is even eng, gelukkig waren er 2 mannen die het eerst even gingen doen. Weer een stukje verder gelopen en geposeerd voor de foto! Natuurlijk ook een groepsfoto gemaakt, het was erg leuk. En als laatste ook nog voorover gehangen, daar geen foto van maar het staat op film!
Na 2 uur heb ik ingecheckt bij het nieuwe hotel en ik heb een kamer voor mezelf....de rest van de groep komt vannacht ergens aan. Ik ben benieuwd!
Vanavond ga ik nog naar een basketbalwedstrijd in de Vector Arena, echt gaaf!

Tot zover mijn avonturen!

1. Denada:
    Jeetje wat vet Ilona!
  2. Belinda:
    29 januari 2016
    Wat een avonturen weer ilona. ..jij haalt er echt alles uit!! Super leuk om te lezen. .veel plezier. Xx
  3. Marion O.:
    29 januari 2016
    Heel gaaf Ilona,volg je met veel plezier.
  4. Robert:
    29 januari 2016
    Je vakantie is net begonnen en nu al van alles beleefd! Leuk om je zo te volgen zodat ook wij iets meekrijgen van down under
  5. Sylvia weening:
    29 januari 2016
    Oh mop wat eng en dapper en fijn dat je plezier hebt daar
    En leuke foto's ben trots op je dikke kus mama.
  6. Marjo kegel:
    Spannend hoor