Zuid-Korea!?!?

7 juni 2017 - Hilversum, Nederland

Tja hoe is het ontstaan....

De meest gestelde vraag is: hoe kom je erbij om naar Zuid-Korea te gaan? Nou dat kan ik (Ilona) jullie haarfijn uitleggen! :-)

Een vriendin van mij, Gwenda ( ja diegene waarmee ik in Amerika een reisje heb gemaakt), studeert in Seoul en die wil ik heel graag opzoeken! En toevallig ligt dat in Zuid-Korea :-p

Nu dacht ik een paar dagen Seoul is leuk maar het is nog véél leuker om ook de rest van het land te zien, aangezien ik er toch heen ga! Ik heb gekeken naar groepsreizen maar die gaan niet in de periode dat ik wil...en in mijn eentje rondreizen vind ik zelf niet zo leuk....dus ik dacht wie kan ik mee vragen!?!?

Wie zijn er vrijgezel en zouden mee willen??? En daar kwamen Sanne en Wanda in mijn gedachte op...dus op een vrijdagavond in december vierde Sanne haar verjaardag en toevallig kwam Wanda ook! En zo aan hen gevraagd of zij al een vakantie in hun hoofd hadden.....zo nee...wat dacht je van Zuid-Korea met mij? :-)

Sanne was direct enthousiast en Wanda zei...daar is het toch heel streng!? Nee Wanda dat is Noord-Korea!!! Kijk in Zuid-Korea moet je ook geen gekke dingen gaan doen, maar je hoeft niet met een gids op stap de hele tijd.

Beiden gingen er over nadenken, ondertussen een paar keer bij elkaar gekomen om te kijken wat er allemaal te zien is. In januari begon het bij mij te kriebelen van 'ik wil mijn ticket boeken nu het nog goedkoop is'! Dus na wikken en wegen, gaan ze allebei mee!!!! Eerst de route uitgestippeld en uiteindelijk de tickets geboekt! Ik weet nog dat Sanne haar moeder appte met: Mam, we gaan! Tickets zijn geboekt! Spannend! Waarop haar moeder antwoordde: ik vind het al heel spannend en ik ga niet eens!!

In de maanden die volgden hebben we auto's gehuurd, nog meer vliegtickets en hotels/hostel/bed&breakfast/appartement geboekt. Het appartement was nog even spannend want we konden bij de boeking geen creditcard opgeven, dus laatst moest er betaald worden en dat lukte dus niet....uiteindelijk moest ik de boeking annuleren en meteen opnieuw boeken met creditcard gegevens...was even spannend maar het lukte!! Wij happy....we gaan naar Happy house! :-)

Nu zitten we met een dilemma.....wat nemen we mee!?!? Koffer inpakken, niet teveel mee want we mogen op 1 vlucht maar 15 kilo mee....wel 7 kilo handbagage dus dat wordt verdelen!

Zaterdagavond vertrekken we naar Seoul, waar we zondag Gwenda gaan zien op het vliegveld. Ik heb verzoekjes gekregen om etenswaren mee te nemenen aangezien we pas op het laatst echt naar Seoul gaan, komt ze het ophalen op het vliegveld. Dan hoef ik er niet mee te sjouwen de hele reis....of met de risico dat het snoep op is ;-)

We zullen jullie op de hoogte houden!!! We hebben er zin in!!!

Zuid-Korea here we come!

Ilona, Sanne en Wanda

1. Angelique:
    7 juni 2017
    Hey zus, wat een geweldig verhaal en jullie zijn nog niet eens onderweg lol. Grappig om te lezen hoe de voorbereiding was. Vind het nu al leuk en kijk uit naar alle verhalen en foto's van jullie!
  2. Tamara:
    7 juni 2017
    Leuk Iloon!! Ik ga jullie zeker volgen. Alvast heel veel plezier en doe Gwen de groeten
  3. Gwenda:
    7 juni 2017
    Leuk om de reis zo te kunnen volgen Iloon!! Ik zie jullie zondag op het vliegveld, heb er zin in! :)
  4. Rene:
    7 juni 2017
    Heel veel plezier op jullie reis, we houden jullie in de gaten ;-)
  5. Sylvia weening:
    7 juni 2017
    Hoi mop wat leuk en een leuk verhaal ben beniewd naar de mooie foto's ik wens je veel plezier en geniet er van kusss.
    Mama.
  6. Dorine:
    7 juni 2017
    Als je 4 weken vakantie red met 15 kilo, dan moet korter toch ook lukken :-P.
    Veel plezier!
  7. Jose Toetenel:
    7 juni 2017
    Heel veel plezier dames. Doe voorzichtig en kom terug met heel veel leuke en spannende en mooie verhalen.
  8. Peter Huisman:
    He dit wist ik niet
    Wat leuk
    Ik ga jullie volgen
  9. Mama Mar:
    7 juni 2017
    Wat leuk dat er een log komt van deze exclusieve reis.
    Wij lezen mee!
  10. Aline:
    8 juni 2017
    Super leuk meiden. Heel veel plezier!
  11. Olga Passchier:
    8 juni 2017
    Geniet ervan. Het moet een mooi land zijn. En wat je niet in je bagage uit Nederland hebt, kun je er vast wel kopen.
  12. Olga:
    8 juni 2017
    Super gaaf!! Heel veel plezier, Ilona! Leuk om je, je reismaten en Gwenda zo te volgen!
  13. Alie:
    8 juni 2017
    Heeeeeee meiden, veel plezier, en pas goed op elkaar!
  14. A. Boerhout -Struik:
    9 juni 2017
    Leuke inleiding van jouw reis naar Zuid-Korea Ilona!
    Ik zie uit naar je reisverhalen.
    Fijn, gisteren nog samen geluncht te hebben.
    Nogmaals, een hele mooie reis toegewenst!!
  15. Conny:
    9 juni 2017
    Goede reis en heel veel plezier daar!
  16. Marion P:
    10 juni 2017
    Hele leuke vakantie! Ben benieuwd naar jullie verhalen
  17. Ien:
    11 juni 2017
    Wat supergaaf dat jullie deze prachtreis met z'n drietjes maken!
    Reis van de stralende dames!!
    Wél alledrie terugkomen hè want we kunnen jullie maar heel ff missen...
    Geniet volop! Kijk je ogen uit, take care!
  18. Johan en Dineke van Brussel:
    13 juni 2017
    Dag Meiden,
    Wij Johan en Dineke ( Zwolle) zijn een oom en tante van Sanne, we gaan jullie volgen en wensen jullie heel veel reisplezier en straks mooie foto's en reisverhalen!
    Geniet ervan en nogmaals veel plezier!
  19. Olga Passchier:
    13 juni 2017
    Zaterdag vertrokken. Zijn jullie nu in Zuid-Korea?